Wednesday 8 July 2009

erti

salam kekawan.. ina share somethings nga korang nie.. maklumlah ngah axcited nie.. hehehe..
nak tau dalam hidup ini ada suatu benda yang kita perasan akan kehadirannye walaupun ianye berada didepan mata.. walaupun tiap saat dan waktu kita bersamanye.. berkongsi gelak tawa bersama, cerita2 yang mencuit hati dan mengukir kenangan memori bersama.. tetapi dalam sedar atau tidak kita sebenarnye berhutang sesuatu dengannye.. tapi ape 'hutang' kita tue???
bila berjauhan kekadang atau dekat tapi jauh kate orang.. hehehe.. kekadang kita akan melupakannye untuk seketika.. bukan maksud ina melupakan dari ingatan.. salah tue..
bila kita bersama yang lain.. kekadang kita akan terlepas pandang pada orang yang boleh dikatakan tidur sebantal, mandi bersama.. ha tapi jangan faham benda lain lak.. tahu ke kite pada mase itu ada antara yang ketawa sedang menangis tidak bergenang..
hati seseorang itu terlalu lembut dibandingkan dengan sebatang benang sutera.. terlalu nipis jika hendak dibandingkan dengan selapuk ketumban.. hati seorang 'wanita' amat susah untuk dijaga berbanding seekor kucing yang tercantik.. dan hati yang kedua yang sensitif ialah 'sahabat'..
kerana ini semua bersangkut dengan 'kasih sayang'.. 'sayang' ini terbahagi kepada banyak cabang.. kerana inilah yang membezakan antara 'sahabat', 'teman', 'kekasih', 'keluarga', dan banyak lagi.. yang bersangkut dalam hidup kita..
nak tau kasih yang paling atas adalah kepadanye yang satu.. iaitu Allah swt.. dan hati amat penting untuk kita jaga sejak dari mata kita terkena cahaya dan sehinggalah ke hari ini.. hati itu amat tegar dan amatlah tabah dan cekalnye.. dan kesabaran dan pengorbanannye tiada tandingannye.. untuk dibalas atau untuk dibandingkan... kerana jatuhnye setitis air mata seorang yang bergelar íbu' bagaikan jatuh satu anggota kita kedalam lahar yang amat panasnye.. walau tidak terase disaat ini tapi kelak mungkin lebih dari itu.. kekawan ina mintak sorry ina kena stop luu.. coz ina ada hal.. nati ina sambung ek..

No comments:

Post a Comment