Thursday 18 August 2011

Sukar untuk memahami sikap dan perasaan seseorang itu. Kekadang dalam mencuba untuk memahami dan mencari keserasian, hati banyak yang terguris. Dan bila cuba melangkah untuk mencari keseimbangan ada rasa yang tidak senang.

Tanpa disedari keluhan bagaikan hembusan nafas yang kelelahan. Rasa berat dibahu, rasa dingin di sanubari. Persoalam mula bertandang, bertanyakan pelbagai macam perkara dan dari sudut yang kecil suara yang membangkitkan semangat mula kedengaran dan itulah satu-satunya pergantungan yang membuatkan diri teguh sehingga hari ini.

BOHONG! Jika diri ini tidak pernah mengaku kalah dengan semua yang mendatang dan tidak pernah sekali pun cuba untuk lari dari semua yang membebankan jiwa ini. Namun 'Pengalaman Mengajarku Erti kehidupan' (dalam caraku sendiri, setapak demi setapak ku mulai belajar dari satu cerita kepada cerita yang lain, ku mulai fahami dan segala itu membuka mata dan fikiranku akan kekuasaanNya dan KevbesaranNya dan semua laluan itu makin telah menenguhkan hatiku. Kekadang bila bersendirian, fikiran mula melayang-layang mengimbau kembali kenangan yang lalu dan memandang semula kearah keadaan semasa, bibir mula mengukir senyuman dan yang terluah hanya 'Segalanya Menyeronokkan'. Oh ya, dulu ku pernah mendengar seseorang menyatakan 'Masalah Itu Menyeronokkan', dan memang betul katanya itu.

2 comments:

  1. dan bukan namanya hidup kalau xda masalah.setiap permasalahan pasti ada jalan penyelesaian.

    ReplyDelete