Saturday 8 August 2009

LiHatLah...

Assalamualaikum..
Jika kita menyelami keadaan sekeliling, yang penuh dengan 'drama pentas dunia' amat membimbangkan bagi sesiapa yang berfikiran sedemikian..
Jika dinilai dari segi ekonnomi semasa sekarang bukan sahaja negara kita yang menghadapi kegawatan ekonomi bahkan seluruh dunia.. keadaan ini amat membimbangkan.. amat sukar untuk negara kita memperbaiki keadaan ekonomi yang boleh dikatakan 'really bad'.. ini semua disebabkan oleh ada sejenis wabak yang sedang merebak babgaikan angin, selepas satu wabak sekarang timbul pula wabak yang baru yang lebih ganas dan merbahaya.. Jika bertanyakan kepada yang alim mereka akan menjawab yang bahawa 'kiamat sudah dekat'.. amat menggerunkan jika difikirkan.. terasa diri amat terbeban dengan segala amalan yang belum tentu cukup atau mahupun akan diterima olehNya..
Amat menakutkan.. pelbagai cerita yang timbul ada yang berkait dan ada yang merepu..
Tapi kita sebagai hambaNya hendaklah berserah kepadaNya dan cuba yang terbaik untuk mengubatinya selagi upaya dan jika tiada jalan penyelesaiannya barulah kita bertawakal dan berserah kepadaNya..
Sesungguh segala yang kekangan yang mendatang itu adalah satu ujian yang datangnya dariNya yang sentiasa mennguji 'keimanan' dan 'ketakwaan' setiap hambaNya. Keran semakin kita diuji semakin dekat kita denganNya.. Tetapi selagi upaya kita hendaklah berusaha dan terus berusaha..

No comments:

Post a Comment