Tuesday 11 August 2009

MuSkiL>>

walaupun dalam hidup ini telah banyak yang telah anda tempuhi sama ada keseorangan atau bersama pendorong.. saat-saat itu sudah pastinya akan berbekas dalam memori kehidupan anda. dan apabila anda berasa akan kehilangan saat-saat itu, anda akan mula mancari tahu dan cuba mengawal perasaan anda demi untuk menyembunyikan apa yang tependam.. nak tau bukan mudah untuk mencari teman dalam tanngisan dan amat senang untuk mencari teman bergelak ketawa.. satu perkenalan sudah cukup untuk mengenali dan mendalami seseorang yang bergelar 'sahabat' , 'teman' , 'musuh' dan 'bisa'..
amat mudah untuk bergelar seorang sahabat tetapi amat sukar untuk bergelar seorang teman..
amat senang mencari musuh tetapi amat sukar meruntuhkan ikatan seorang .....
seperti ingin meninggalkan sesuatu yang amat berharga dan terasa amat kukuh ikatannya dengan anda.. walaupun jarak masanya masih lagi lambat jika dihitung, tetapi masa yang dihitung itu bukanlah ukurannya tetapi saat-saat memori indah yang tercipta amat memberi kesan kepada hati ini amat sensitif... amat merunsingkan dan tanpa diduga dalam memikirkan akan hal itu air mata mula bergenang dan pipi terasa basahnya..
mesti dalam hati akan ingin untuk melambatkan waktu yang tinggal atau mengundurkannya agar tidak menemui saat yang akan membuatkan hati anda berasa amat pedih untuk menerimanya.... kekadang hati amat sukar dijangka kerana perasaan amat pelik untuk ditafsirkan... tetapi dalam hal ini, perasaan yang amat sukar dijelaskan..
ye amat sukarkan untuk menerima pemergian seorang teman yang amat sempurna yang hadirnya tanpa diduga dan perginya pun begitu..
tapi Allah tidak akan menguji hambaNya jika ianya tidak mampu... jika diambil yang terbaik bagi kita sekarang pasti Ia akan mengurniakan yang lebih baik untuk hambaNya..

No comments:

Post a Comment